
Merhaba, ben Slikey (Kevin Carstens), Hytale Teknik Direktörü.
Size Hytale moding'in bugün nerede durduğuna, kısa vadede neler bekleyebileceğinize ve bunu uzun vadede nereye götürdüğümüze dair net ve dürüst bir genel bakış sunmak istiyorum.
Bu cilalı bir pazarlama yazısı değil. Oyunu inşa eden insanlardan ve aletlerinden gelen bir durum raporu, bizimle inşa etmek isteyen insanlar için yazılmış.
Hytale size yaratıcılığınızı ifade etmek için birçok araç sunar ve bu yazıda, yazı tipi, programlama, modelleme ve yapılandırma için mevcut durumu ve gelecekteki vizyonu kapsamak istiyoruz.
GÖREV: HYTALE'IN ÖZÜNDE MODING
Hytale için sürükleyici bir macera yaratmak ve gelecekte sürekli olarak genişletmek için her zaman çaba göstereceğiz. Modders için şanslı gerçek, oyunu oyunla sunduğumuz araçlarla inşa etmemizdir. Amacımız, yaptığımız her şeyin, yapabileceğiniz her şeyin de yapmasıdır.
Bir modder olarak, sadece kullandığımız araçtan değil, her zaman istediğimiz blok oyununu sunmak için oluşturduğumuz içerikten de yararlanacaksınız.
Hitale'i çekirdeğinde moding ile inşa ediyoruz. Oyunda gördüklerinizin çoğu tamamen değiştirilebilir, uzatılabilir veya kaldırılabilir. Bloklar, Öğeler, NPC'ler, Dünya Kuşağı, UI'lar, sistemler ve davranışların tümü, etkileyebileceğiniz veriler ve kod tarafından yönlendirilir.
Bu yazıda “müvekkil” ve “server” oyunu hakkında konuşacağız. Genellikle “serverler” yalnızca çok oyunculuya katılırken önemlidir. Hytale farklıdır - tek oyuncuya katıldığınızda bile, sadece kendiniz için olan yerel bir sunucuya katılırsınız. Bu yüzden sunucular hakkında konuştuğumuzda, hem singlelayer hem de çok oyunculu demek istiyoruz.
Birkaç temel prensip bize rehberlik eder:
- Önce sunucu tarafı: Hytale'deki tüm moddingler, sunucunun ana bilgisayarına veya oyunun ana bilgisayarına dayanmaktadır. Dış modları indirmeden veya istemci paketlerini hokkabazlık etmeden modlu Hytale sunucusuna katılabilmelisiniz. Oyun deneyiminizi özelleştirmek için herhangi bir eklenti ve varlık paketi kombinasyonunu kullanın veya size bir deneyim sunmak için bir sunucuya güvenin. Tek oyunculu bir kaydetme yaratırsınız ve bu kurtarma oyunu için kullanmak istediğiniz modları seçersiniz.
- Bir topluluk, bir istemci: Her sunucunun farklı bir modlu istemciye ihtiyaç duyduğu parçalı bir ekosistemden kaçınmak istiyoruz. Bu nedenle, herhangi bir müşteri modunu destekleme niyetinde değiliz. Müşteri kararlı, güvenli ve tutarlı kalırken, sunucular yaratıcılığı ve varyasyon sağlar.
- Uzun ömür için moding: Uzun vadede modding yapmayı taahhüt ediyoruz. Bizim gibi modderlerin sadece onları tolere etmeyen, aynı zamanda onları aktif olarak kucaklayan ve destekleyen bir proje aradığına inanıyoruz.
- Oyuncuları ifşa etmeden modderleri güçlendirmek: Müdahillerin işlerinden yararlanmalarını ve mümkün olduğunca fazla özgürlükle güvenebilecekleri bir gelecek inşa etmelerini istiyoruz - oyuncuları diğer bazı modifiye platformlarında var olan güvenlik ve güvenlik risklerine maruz bırakmadan.
TEKNIK GERÇEKLIK KONTROLÜ
Şimdi açık kısım için: olmak istediğimiz yerin arkasındayız.
- Yıllarca süren gelişim süresini kaçırıyoruz, şimdi aylar içinde sıkıştırmamız gerekiyor.
- Araçlarımızda, belgelerimizde ve sistemlerin maruz kalma yollarında boşluklar var.
- Bazı özellikler sadece prototipleme sırasında birlikte saldırıya uğradıkları ve asla cilalanmadıkları için vardır.
- Mükemmelliği beklemek yerine şimdi gemi erişimi. Projeyle geçirdiğimiz kısa sürede makul bir şekilde ne yapabileceğimizi düzeltmeyi ve daha sonra uzun vadeli modifikasyon vizyonuna doğru çalışırken deney yapmaya başlayabilmeniz için bir şeyler açmayı seçtik.
- Eksik düzenleme yetenekleri nedeniyle sınırlamalar ile karşılaşacaksınız.
- Müşteri davranışının bazı yönleri henüz sunucuya maruz kalmamıştır.
- Bazı araçlar ve sistemler çalışmak için kaba, tutarsız veya acı vericidir.
- Modding olgunluğu, inşa etmek istediğiniz şeye bağlı olarak çılgınca düzensizdir.
Bunun için bizi sorumlu tutmanız kesinlikle teşvik edilir.
- Bu ilerlemeden bizi sorumlu tutun. Bizi etiketle, ulaşın, cevaplar talep edin. Şeffaf olmayı ve size gerçeği söylemeyi taahhüt ediyoruz - gerçek "bu henüz yeterince iyi olmasa bile" ya da "henüz bilmiyoruz".
- Sadece sözümüzü alma. Talep sonuçları. Bize geri bildirimde bulunun. Sakın geri durma.
Bunu tek başına çözmene gerek yok. Yaratıcı topluluğu birkaç temel yere demirledik:
- Discord: Resmi Hitale, doğrudan bizimle ve diğer modiftarlarla konuşabilirsiniz. Ayrıca CurseForge gibi UGC (Kuluk-Genel İçerik) odağı olan başka Discords da vardır. Diğer Discord topluluklarına katılabilir ve sizi dinleyebiliriz. Discord, Hytale alanını kurma konusunda bizi desteklemede kesinlikle harikaydı..
- X / Reddit: Bize tweet atın veya Hytale ile ilgili subreddits'te yayınlayın. Her şeye cevap veremeyiz, ancak bize rehberlik etmek için gönderileri ve yorumları aktif olarak tararız. Bu yazının çoğu tam olarak bu sorulara dayanıyordu.
- Dokümantasyon (GitBook, devam ediyor): GitBook'ta barındırılan kamu yaratıcısı belgeleri üzerinde çalışıyoruz. Bu eksik ve düzensiz başlayacak, ancak ilerledikçe ve sorularınıza dayanarak genişleteceğiz.
Şu anda Hytale'de moding durumuna memnun değiliz.
Bununla birlikte, her şey mükemmel olana kadar erişimin geri çekilmesinin bir kötülük olacağına inanıyoruz. Şimdi bize katılırsanız, ekosistemi şekillendirmenin bir parçası olacaksınız ve kavramları geliştikçe öğreneceksiniz, bu da zaman içinde derin bir anlayış kazandıracak.
Dört Büyük İçerik Kategorisi
Şu anda, Hytale moding büyük ölçüde dört teknik kategoriye giriyor:
- Sunucu Eklentileri - Java .jar dosyaları
- Sunucunun işlevselliğini programatik olarak genişletin.
- Son derece güçlü ve oyun deneyiminde ve çekirdek sunucu sisteminde derin değişikliklere izin verir.
- Bunları mini oyunlar, ekonomiler, komutlar, özel mantık, yeni varlık türü ve daha fazlasını oluşturmak için kullanın.
- Veri Varlıkları - JSON dosyaları
- Oyun davranışını yönlendirin ve temel içeriği tanımlayın:
- Bloklar, öğeler, NPC'ler
- Dünya nesli
- Masaları, ganimet ve daha fazlasını bırakın.
- Sanat Varlıkları - Sesler, modeller, dokular
- Oyun elemanlarının görsel ve ses temsilini sağlayın.
- Hytale modelleri, dokuları ve animasyonları oluşturmak için Blockbench'i destekliyoruz.
- Dosyaları Kaydet - Dünyalar ve Prefabrikler
- Tüm dünyaları veya belirli yapıları paylaşın.
- Prefablar, ağaçlar, evler veya büyük simge yapılar gibi önceden inşa edilmiş yapıları yerleştirmek için yaratıcı araçlarda ve dünya neslinde kullanılır.
Yaygın bir soru: "Lual/script nerede?"
Kısa cevap: Metin tabanlı komut dosyalarına sahip değiliz ve eklemeyi düşünmüyoruz.
İşte nedeni:
- Metin tabanlı komut dosyası genellikle özel davranışlar inşa eden tasarımcılar gibi “program olmayanlara yardım etmek” ile tanışır.
- Gerçekte, Lua gibi senaryo dilleri hala programlama dilleridir:
- Programcılar şimdi iki dili hokkabazlık yapmak zorundalar, bunlardan biri genellikle “sinirlenmiş” hissediyor.
- Tasarımcıların hala gerçek programlama kavramlarını öğrenmeleri bekleniyor.
- Sonunda, daha az kapsayıcıdır ve her iki taraf için de karmaşıklığı arttırır.
Yönümüz: Görsel Scripting
Metin tabanlı komut dosyası yerine görsel komut dosyası ekleyeceğiz:
- Unreal Engine Blueprints ile olan deneyimimiz bize şunları gösterdi:
- Tasarımcılar, mantığı görsel olarak inşa edebildiklerinde gerçekten güçlenirler.
- Programcılar bir programlama dilinde kaldıklarında (Java / C#) ve üst düzey düğümleri ortaya çıkardıklarında daha üretkendirler.
- Tasarımcılar, davranışlar hakkında nasıl düşündükleriyle eşleşen görsel bir dille güçlendirilir.
- Programcılar yeni görsel düğümler ve performansa duyarlı uygulamalar ekleyerek bu sistemi genişletebilir ve optimize edebilir.
- Birden fazla "yarı dil"de parçalanma mantığından kaçınırız.
BUGÜN MEVCUT AĞAÇ
Şu anda Hytale varlıkları oluşturmak için aşağıdaki araçları sunuyoruz:
- Hytale Asset Editörü
- Veri varlıkları için editör.
- NPC'ler, dünya nesli ve etkileşimleri etrafında kayda değer sınırlamalarla çoğu varlık türünü destekler.
- Bu durum zamanla genişleyecektir.
- Blockbench Eklentisi
- Doğrudan Blockbench'te Hytale uyumlu modeller, dokular ve animasyonlar oluşturun.
- Toplulukta yerleşik yaratıcı iş akışlarını daha iyi desteklemek için geçmişte kullanılan kendi modelleme ve animasyon araçlarımızın yerini alır.
- Mümkün olan en kısa sürede serbest bırakılması amaçlandı
- Varlık Grafik Editörü
- Dünya nesli, yaratıcı araç fırçaları, NPC'ler ve umarım daha yakında geçici bir çözüm olarak kullandığımız bitmemiş bir iç editör.
- İstediğimiz kalitede barda değil, ama onu açığa çıkarmayı ve gizlemektense onu geliştirmeyi tercih edeceğimiz kadar yararlı.
- Şu anda serbest bırakmak için çalışıyor
- Makinima Aletleri
- 2018 yılında fragmanı oluşturmak için kullandığımız araç
- Düzeltmemiz gereken bazı teknik sorunları var, ancak kullanılabilirler ve bizim için harika sonuçlar verdiler.
- Yaratıcı Araçlar
- Dünyayı değiştirmek ve yaratıcılığınızı ifade etmek için etkileşimli bir araç paketi.
- Bunlar hakkında özel videolar / bloglar bekleyin
- Geçmişte kullanıldıklarına dair bazı görüntüleri de yayınladık
- Ve daha fazlası..
KISA VADELI IYILEŞTIRMELER
Bu tam bir yol haritası değil, ancak modders için aciliyet ve etki açısından gördüğümüz en büyük kısa vadeli sorunları kapsıyor.
Paylaşılan Kaynak Sunucusu
- Varlık ve sistemler için belge eksikliğinin ciddi sürtüşmeye neden olduğunu biliyoruz. İçsel olarak aynı acıyı hissediyoruz.
- Sunucu kaynak kodunu yasal olarak mümkün olan en kısa sürede yayınlamayı taahhüt ediyoruz. Serbest bırakıldıktan sonra 1-2 ay içinde bunu bekleyin.
- Bu arada sunucu gizlenmez, bu yüzden kolayca ayrıştırabilirsiniz.
- Bu size izin verecektir:
- Belgeler yetişirken sistemlerin kaputun altında nasıl çalıştığını denetleyin.
- Gerçek uygulamayı okuyarak kendinizin engelini kaldırın, deneme yanılmadan tahmin etmeyin.
- Bir şey sizi yeterince rahatsız ediyorsa, iyileşmek istemediğiniz bir şey size katkıda bulunun ve bug düzeltmelerine katkıda bulunun.
- Oyunu bu erken aşamada serbest bıraktığımız için, cilalı, birinci sınıf bir dağıtım akışı tasarlamak için zamanımız yoktu.
- Şimdilik, ne zaman sürtünme bekleyin:
- Kreasyonları temiz, paylaşılabilir paketlere yerleştirmek.
- Eklentiler, varlık paketleri ve dünyalar arasındaki bağımlılıkları yönetmek.
- Bu bizim en önemli ılımlı önceliklerimizden biri. İşinizi nasıl göndermeye ve paylaşmaya çalıştığınızı gördüğümüz için hızlı yineleme bekleyin.
Şu anda, UI durumumuz karmakarışık:
- Aynı anda üç UI çerçevesi kullanıyoruz.
- İkisini söküp NoesisGUI'yi teselli etme sürecindeyiz..
- Noesis Technologies bize son derece yardımcı oldu ve Hytale'in gerçekleşmesine yardımcı olmadaki rollerini kabul etmek istiyoruz.
- Zaten varlık odaklı UI'larımız var, ancak eksik ve sınırlı.
- Onlarla denemeye hemen başlayabilirsiniz.
- Bize ne inşa etmeye çalıştığınızı ve nerede engellendiğinizi söyleyin ve sizi engellemeye öncelik vereceğiz.
Bu basit ve acı verici:
- Kazalar var.
- Bazıları şiddetlidir ve veri kaybına neden olabilir.
- Kazaları içeri girerken düzeltiyoruz ve hızlı gelişmeler bekleyebilirsiniz.
- Ama şu anda veri bütünlüğünü garanti edemeyiz.
- Bir noktada etkileneceğinizi varsaymalısınız.
- Tasarruf oyunlarınızın ve önemli kreasyonlarınızın sık yedeklerini alın. Şu anda otomatik çözümler üretiyoruz, ancak güvenliği garanti edemeyiz.
- Bu aşamayı gerçek erken erişim olarak ele alın: değerli, ancak yeri doldurulamaz işler için henüz güvenli
Birinci Taraf Sunucu Ağı
Lansmandan sonra klasik Hypixel Network tarzı minigamelerden oluşan bir seçki sunan, ancak henüz çalışmalar başlamayan dahili bir ekip tarafından işletilen bir ilk parti sunucu ağı başlatmayı planlıyoruz.
Bunu neden yapıyoruz
- Tanıdık mini oyunları geri getirin: Hytale için yeniden inşa edilen önceki çalışmalarımızdan zaten bildiğiniz deneyimler ve Hytale'in yetenekleri tarafından açılan orijinal yeni mini oyunlar sunuyoruz.
- Kendi sistemlerimiz köpek ürünleri: Sizin için mevcut olan aynı araçları ve iş akışlarını kullanın, böylece mini oyun oluşturmayı, canlı op'leri ve sunucu yönetimini gerçek koşullarda doğrulayabilir ve geliştirebiliriz.
- Gerçek dünya verilerini toplayın: Hytale sunucularının ölçekte nasıl davrandığını gözlemleyin, böylece performansı optimize edebilir, barındırma gereksinimlerini azaltabilir ve herkes için maliyetleri düşürebiliriz.
- Öğrendiklerimizi paylaşın: Kodu ve varlıkları mini oyunlarımızdan kısmen veya tamamen serbest bırakın, böylece işleri nasıl inşa ettiğimizi, bileşenleri yeniden kullandığımızı ve en iyi uygulamaları nasıl benimseyebileceğimizi inceleyebilirsiniz.
- Risksiz Hytale'in ilk günleri: Topluluk altyapısının yükselmesi zaman alsa bile, güçlü, güvenilir bir oynanabilir içerik ağı olduğundan emin olun. Ağımızın işi, meşaleyi size teslim edene kadar yolu açmaktır.
- Sizi geride bırakmaya çalışmıyoruz: Amaç, sunucu manzarasına hakim olmamak veya modders ve sunucu sahiplerini zayıflatmak değildir.
- Macera gelişimini sulandırmıyoruz: Bu çalışma özel bir ekip tarafından yapılır ve Odak noktamızı veya Macera moduna yatırımımızı azaltmaz.
- Geri bildirimleri görmezden gelmek için kullanmıyoruz: Daha geniş yaratıcı ekosistemi veya oyuncu ihtiyaçlarının pahasına kendi sunucularımızdaki yol haritamızı anlamayacağız.
MODDERLER IÇIN UZUN VADELI VIZYON
Uzun vadede amacımız, başlangıç noktanızdan bağımsız olarak Hytale'de gelişmenizi sağlayan kapsamlı bir araç ve hizmet paketi sunmaktır.
Biz istiyoruz:
- Yeni Modders, pahalı yazılıma veya yıllarca deneyime ihtiyaç duymadan oyun yaratmaya girmek.
- Hytale'in tepesinde karmaşık sistemler, işletmeler ve topluluklar oluşturmak için deneyimli modders.
- "Oyun oyunları" ve "oyunlar yaratmak" arasındaki çizgiyi bulanıklaştırmak için yatın.
Sunucu kaynağını yayınlamanın ötesinde:
- Belirli iyileştirmeler ve özellikler için geliştirme ödülleri açmayı planlıyoruz.
- Bunun düzgün bir şekilde kurulması zaman alacaktır, ancak amaç ekosistemi güçlendiren katkıları ödüllendirmektir.
Bazı varlık türleri şu anda ham JSON'da yapılandırmak için acı vericidir:
- NPC'ler
- Etkileşimler
- Dünya nesli
- Bu varlık türleri için node-grafi tarzı editörler yayınlayın.
- Bu düğüm editörlerini doğrudan Hytale Asset Editörüne entegre edin, böylece bir araç yaması yerine birleşik bir yaratıcı paketiniz var.
Node editörünün geleceği için konsept vizyonu
Görsel komut dosyası
Görsel komut dosyası uzun vadeli vizyonumuzun temel direğidir:
- Java eklentileri var olmaya devam edecek ve son derece güçlü olacak - ancak programlama becerileri gerektirir ve güvenlik endişeleriyle birlikte gelirler.
- Görsel komut dosyası:
- Provide a Mantığını paylaşmak için kum kutulu, güvenli bir ortam sağlayın.
- Offer Tüm beceri seviyelerindeki modderler için büyük bir öğrenme ve değiştirilebilirlik sunun.
- Programcıların performans-kritik düğümlerle uzatmalarına izin verin.
- Görsel komut dosyası doğrudan 3D dünyasına getirin:
- Oyundaki kolları, kapıları, yumurtlayanlar, tetikleyiciler ve diğer unsurları birbirine bağlar.
- Karmaşık macera haritaları oluşturun ve doğrudan Hytale içinde karşılaşır.
- DOOM SnapMap gibi sistemlerden ilham alın ve varlık ve komut dosyası yığınımızla tam olarak entegre tutun.
Biz, çok kasıtlı olarak, modders için "erken erişim" içindeyiz.
- Araçlar düzensiz.
- Belgeler eksik.
- Bazı iş akışları harika hissediyor, diğerleri sinir bozucu.
- Kazalar oluyor ve eğer yedek kalmazsanız işini kaybedersiniz.
Aynı zamanda :
- Bunlar Hytale'in kendisini inşa etmek için kullandığımız araçlar.
- Birçok durumda, paralel olarak araçlar ve içerik oluşturuyorduk, göz önünde bulundurularak moding yapıyorduk.
- Bu yaklaşımın işe yaradığını biliyoruz, çünkü zaten gördüğünüz oyunu üretti.
- Moding deneyimini adım adım geliştirmeye devam edeceğiz.
- Öğrenilebilirlik, onboarding ve yeni başlayanlardan uzmana “yarışma” yeteneğine odaklanacağız.
- Neyin hazır olduğu, neyin olmadığı ve bundan sonra öncelik verdiğimiz şey konusunda şeffaf olacağız.
- Ve bize nerede acıttığını söylediğinde dinleyeceğiz.
Eksik olan birçok ayrıntı olduğunu biliyorum ve muhtemelen eskisinden daha fazla sorunuz var. Hytale Discord sunucu sohbetimizde (Moding / Creative > #diskronizasyon) 22 Kasım 2025 Cumartesi günü 12pm EST / 5pm GMT'de tam bir saat boyunca sorularınızı yanıtlamak ve elimden geldiğince çok soruya cevap vermek için olacağım.
Orbis versiyonunda görüşmek üzere