Hytale Announcement Trailer izlediyseniz veya medya bölümümüze bir göz attıysanız, Bir çok şey görmüşsünüzdür. Bugün, Hytale bloklarını özel kılan özellikleri ve teknikleri ve kendi yarattıklarınızı oluştururken bunları nasıl kullanabileceğinizi açıklayacağız.
Şimdilik Google çeviri ile çevirip düzelttim vaktim olmadığı için, yakında kendim çevireceğim. Şuan anlamanız için zaten çoğu şeyi düzelttim
RGB TONU
Hytale’in RGB aracından muhteşem bir örnek!
Hytale’ın yaratıcı araçları, herhangi bir bloğun RGB renk tonunu değiştirmek için kullanılabilir. Dokunun kırmızı, yeşil ve mavi özelliklerini değiştirerek rengini dinamik olarak değiştirebilirsiniz. Yukarıda, bu tekniğin bir örneğini görebilirsiniz: zemin aynı temel çim bloğundan oluşur,
İşte oyunda kullanılan bu tekniğin bir örneği. Bu resimde, sağdaki bloklar, gizem duygusu yaratmak için RGB dengesi maviye kaydırılmıştır. Ormanın derinliklerinde oyuncuları hangi sırlar bekliyor?
GEÇİŞ DOKULARI (bunu tam olarak çeviremedim)
Geçiş dokuları, farklı blok tipleri arasında yumuşak geçişler oluşturmak için kullanılır. Yukarıdaki örnekte, çim, kum ve çakılların blokların birleştiği yerde sert çizgiler olmadan nasıl birbirine karıştığını görebilirsiniz.
Nicolas “Bilou” Gauthier, “Geçiş dokusu özelliği oyunumuzun kübik doğasını kırmaya çalışmak için kullandığımız birçok püf noktadan biri” diyor. “Farklı bloklar arasındaki sınırda görünebilecek belirli bir dokuya sahip ekstra bir dörtlü. Hedef kitle bazında, hedefleyebileceği bir dizi geçerli blokla tanımlanır. Oyuncular bu özellikle güzel yerler oluşturabilir!
HYTALE MODEL MAKER
Hitaral blokları birkaç farklı şekilde oluşturulabilir. En temel blok türü, her yüz için tanımlanmış bir dokuya sahip bir küptür. Ayrıca Hytale Model Maker'da tanımlanan modelleri ve dokuları kullanan bloklarımız da var. Bunlar, yaratıcılara oldukça güzel efektler oluşturma özgürlüğü sunar! Aynı zamanda her ikisinin elemanlarını kullanan karma tipte bir bloğumuz var. Bilou, “Bu, bulunduğunuz yere bağlı olarak cevheri birkaç blok tipiyle birleştirmek için kullanışlıdır” diyor. “Taşlı bölgelerde, kumlu alanlarda vb. Cevherleri bulabileceğiniz anlamına gelir.” Yukarıdaki örnekte, HMM'de oluşturulan modellerin çevreden ortaya çıkan cevher hissini oluşturmak için nasıl kullanıldığını görebilirsiniz. Karanlıkta bile parlıyorlar!
SU İÇİNDE BULUNABİLEN BLOKLAR
Kamış ve hazine(bildiğimiz chest) “suya batırılabilir” bloklara örnektir.
Bu hibrit blok tipleri ayrıca bloklar arasında etkileşimler oluşturmak için kullanılabilir. Bu örnekte, bazı blokların (kamış ve hazine sandığı) su ile nasıl kesiştiğine ve su altında olma izlenimini yarattığına dikkat edin.
“Dalgıç bloklar, dünyadaki herhangi bir blok olabilir” diyor Kevin ‘Slikey’den Carstens. “Blok için yapılandırma dosyasında basit bir seçenek kullanarak, sadece özel bloklar olan herhangi bir sıvıya daldırmak için yapılabilir. Bu özelliğin amacı, sıvı fiziğini çitler, çiçekler veya katı olmayan diğer bloklarla bozmamak. ”
“Bu özelliğin yararı, güzel sular altında kalan alanlar oluşturabilmenizdir” Slikey. “NPC'leri engellemek ve okyanusun dibinden çiçek toplamak için nehrinde çitler olabilir. Karavanda gördüğünüz gibi, oyunda sualtı dünyasına mükemmel bir şekilde entegre olan birçok mercan var. ”
ÇEŞİTLİ YEŞİLLİK
Bir Ağaç! Bunlardan çok fazla göreceksiniz.
Hytale’ın ağaç tepeleri, görsel olarak çeşitli ortamlar oluşturmak için özel blokların nasıl kullanılabileceğinin bir örneğini sunar. Her bir ağaç, çeşitli yapraklar oluşturmamıza yardımcı olacak benzersiz özelliklere sahip bir yaprak blokları tepesiyle süslenmiştir.
İşte bir yaprak bloğunun Hytale Model Maker'da nasıl göründüğü.
Yaprak dokusunun, bloğu küpün dış yüzeyinde görünmek yerine çoklu açılardan nasıl ikiye ayırdığını not edin. Bu, derhal bloğun daha az y bloklu ’olmasına yardımcı olur - ancak bir adım daha ileri gidiyoruz. Bir yaprak bloğu her yerleştirildiğinde, rastgele bir yaprak yerleştirme hissi oluşturmak için onu döndürürüz.
ORTAM ANİMASYONLARI
Hytale'de uzun çimlerde yürümek ne kadar heyecan verici dimi?
Bu, ortamların daha dinamik hissetmesine yardımcı olmak için bir bloğa uygulanabilen özel bir etkidir. Bilou, “Ot veya yapraklarda görebileceğiniz etki gölgelendirici düzeyinde yapılır” diyor. “Yakındaki bir varlığın varlığına bağlı olarak, bir köşe yerleştirme formülüdür.”
PARÇACIK EFEKTLERİ
Parçacık etkilerini göstermek için blok delme. Bu gösterinin amacına göre, her blokta bir hamle kırıldı - bu normal bir durum olmayacak! Ayrıca, bu klipteki delme animasyonu son değil.
Hytale ayrıca blok tiplerine parçacık efektleri eklemek için bir sisteme sahiptir. Bu örnekte, tahrip edildiklerinde her bloğun nasıl farklı bir şekilde parçalandığını görebilirsiniz. Matthew, “Mattht” satıcılarını “bloklarla bağlantılı olabilecek“ partikül blok etkinlik setlerine ”sahibiz. “Her biri çeşitli“ olaylar ”bloğu için bir parçacık sistemi tanımlayabilir.”
“Olaylar” örnekleri, bir blokta yürümek ve koşmak, yumuşak ve sert malzemelerle etkileşimin yanı sıra, her blok tipiyle vurmak, kırmak ve inşa etmeyi içerir. Parçacık efektleri de bloklarla aynı şekilde renklendirilebilir!
“Parçacık efektleri genel oyun deneyimine çok şey katıyor” diyor Mattht. “Size dünyada olma ve aslında keşfettiğiniz çeşitli ortamlarla etkileşime girme hissi veriyor - örneğin, suya girip çıktığınızda sıçrama etkileri.”
ANİMASYONLAR VE ETKİLEŞİMLER
Hytale'de hareketli çift kapıdan rahat bir kabine girme. Ayrıca blokların karmaşık şekillerde canlandırılmasına izin veren sistemler de oluşturduk. Nick ‘Zero’ Drabsch “Bu, sahip olduğumuz bazı teknolojilerden yararlanıyor” diyor. “Örneğin, dünya içinde hareketli bir blok gösterme yeteneği.” “Bir kapı açıldığında, alttaki bloğu“ açılan kapı ”olarak değiştiriyoruz” diye açıklıyor Sıfır. “Sonra, blok modelinde bir animasyon oynayarak oyuncular için bunu görselleştiriyoruz. Aynı sistem, kapalı alanlar, sandıklar, kollar, fenerler ve farklı durumlar arasında canlandıran diğer tüm bloklar için de kullanılıyor. ” Hytale başladığında, modderler kendi blok etkileşimlerini oluşturmak için bu sistemi kullanabilecekler. “Sistem şimdi olduğu gibi, etkileşime girdiğinde durumu değiştiren özel bloklar oluşturmak çok kolay olacak” diyor Zero. “Özel işlevsellik gerektiğinde, etkileşim sistemimiz modderlerin bu daha karmaşık durumları çok fazla uğraşmadan ele almalarına izin verecek.” Hytale’nin blok sistemi, macera modunu oynuyorsanız, kendi dünyanızı inşa ediyorsanız veya bir mini oyun tasarlıyorsanız, sürükleyici ve etkileşimli ortamları desteklemek için tasarlanmıştır.
Şimdilik Google çeviri ile çevirip düzelttim vaktim olmadığı için, yakında kendim çevireceğim. Şuan anlamanız için zaten çoğu şeyi düzelttim
RGB TONU
Hytale’in RGB aracından muhteşem bir örnek!
Hytale’ın yaratıcı araçları, herhangi bir bloğun RGB renk tonunu değiştirmek için kullanılabilir. Dokunun kırmızı, yeşil ve mavi özelliklerini değiştirerek rengini dinamik olarak değiştirebilirsiniz. Yukarıda, bu tekniğin bir örneğini görebilirsiniz: zemin aynı temel çim bloğundan oluşur,
İşte oyunda kullanılan bu tekniğin bir örneği. Bu resimde, sağdaki bloklar, gizem duygusu yaratmak için RGB dengesi maviye kaydırılmıştır. Ormanın derinliklerinde oyuncuları hangi sırlar bekliyor?
GEÇİŞ DOKULARI (bunu tam olarak çeviremedim)
Geçiş dokuları, farklı blok tipleri arasında yumuşak geçişler oluşturmak için kullanılır. Yukarıdaki örnekte, çim, kum ve çakılların blokların birleştiği yerde sert çizgiler olmadan nasıl birbirine karıştığını görebilirsiniz.
Nicolas “Bilou” Gauthier, “Geçiş dokusu özelliği oyunumuzun kübik doğasını kırmaya çalışmak için kullandığımız birçok püf noktadan biri” diyor. “Farklı bloklar arasındaki sınırda görünebilecek belirli bir dokuya sahip ekstra bir dörtlü. Hedef kitle bazında, hedefleyebileceği bir dizi geçerli blokla tanımlanır. Oyuncular bu özellikle güzel yerler oluşturabilir!
HYTALE MODEL MAKER
Hitaral blokları birkaç farklı şekilde oluşturulabilir. En temel blok türü, her yüz için tanımlanmış bir dokuya sahip bir küptür. Ayrıca Hytale Model Maker'da tanımlanan modelleri ve dokuları kullanan bloklarımız da var. Bunlar, yaratıcılara oldukça güzel efektler oluşturma özgürlüğü sunar! Aynı zamanda her ikisinin elemanlarını kullanan karma tipte bir bloğumuz var. Bilou, “Bu, bulunduğunuz yere bağlı olarak cevheri birkaç blok tipiyle birleştirmek için kullanışlıdır” diyor. “Taşlı bölgelerde, kumlu alanlarda vb. Cevherleri bulabileceğiniz anlamına gelir.” Yukarıdaki örnekte, HMM'de oluşturulan modellerin çevreden ortaya çıkan cevher hissini oluşturmak için nasıl kullanıldığını görebilirsiniz. Karanlıkta bile parlıyorlar!
SU İÇİNDE BULUNABİLEN BLOKLAR
Kamış ve hazine(bildiğimiz chest) “suya batırılabilir” bloklara örnektir.
Bu hibrit blok tipleri ayrıca bloklar arasında etkileşimler oluşturmak için kullanılabilir. Bu örnekte, bazı blokların (kamış ve hazine sandığı) su ile nasıl kesiştiğine ve su altında olma izlenimini yarattığına dikkat edin.
“Dalgıç bloklar, dünyadaki herhangi bir blok olabilir” diyor Kevin ‘Slikey’den Carstens. “Blok için yapılandırma dosyasında basit bir seçenek kullanarak, sadece özel bloklar olan herhangi bir sıvıya daldırmak için yapılabilir. Bu özelliğin amacı, sıvı fiziğini çitler, çiçekler veya katı olmayan diğer bloklarla bozmamak. ”
“Bu özelliğin yararı, güzel sular altında kalan alanlar oluşturabilmenizdir” Slikey. “NPC'leri engellemek ve okyanusun dibinden çiçek toplamak için nehrinde çitler olabilir. Karavanda gördüğünüz gibi, oyunda sualtı dünyasına mükemmel bir şekilde entegre olan birçok mercan var. ”
ÇEŞİTLİ YEŞİLLİK
Bir Ağaç! Bunlardan çok fazla göreceksiniz.
Hytale’ın ağaç tepeleri, görsel olarak çeşitli ortamlar oluşturmak için özel blokların nasıl kullanılabileceğinin bir örneğini sunar. Her bir ağaç, çeşitli yapraklar oluşturmamıza yardımcı olacak benzersiz özelliklere sahip bir yaprak blokları tepesiyle süslenmiştir.
İşte bir yaprak bloğunun Hytale Model Maker'da nasıl göründüğü.
Yaprak dokusunun, bloğu küpün dış yüzeyinde görünmek yerine çoklu açılardan nasıl ikiye ayırdığını not edin. Bu, derhal bloğun daha az y bloklu ’olmasına yardımcı olur - ancak bir adım daha ileri gidiyoruz. Bir yaprak bloğu her yerleştirildiğinde, rastgele bir yaprak yerleştirme hissi oluşturmak için onu döndürürüz.
ORTAM ANİMASYONLARI
Hytale'de uzun çimlerde yürümek ne kadar heyecan verici dimi?
Bu, ortamların daha dinamik hissetmesine yardımcı olmak için bir bloğa uygulanabilen özel bir etkidir. Bilou, “Ot veya yapraklarda görebileceğiniz etki gölgelendirici düzeyinde yapılır” diyor. “Yakındaki bir varlığın varlığına bağlı olarak, bir köşe yerleştirme formülüdür.”
PARÇACIK EFEKTLERİ
Parçacık etkilerini göstermek için blok delme. Bu gösterinin amacına göre, her blokta bir hamle kırıldı - bu normal bir durum olmayacak! Ayrıca, bu klipteki delme animasyonu son değil.
Hytale ayrıca blok tiplerine parçacık efektleri eklemek için bir sisteme sahiptir. Bu örnekte, tahrip edildiklerinde her bloğun nasıl farklı bir şekilde parçalandığını görebilirsiniz. Matthew, “Mattht” satıcılarını “bloklarla bağlantılı olabilecek“ partikül blok etkinlik setlerine ”sahibiz. “Her biri çeşitli“ olaylar ”bloğu için bir parçacık sistemi tanımlayabilir.”
“Olaylar” örnekleri, bir blokta yürümek ve koşmak, yumuşak ve sert malzemelerle etkileşimin yanı sıra, her blok tipiyle vurmak, kırmak ve inşa etmeyi içerir. Parçacık efektleri de bloklarla aynı şekilde renklendirilebilir!
“Parçacık efektleri genel oyun deneyimine çok şey katıyor” diyor Mattht. “Size dünyada olma ve aslında keşfettiğiniz çeşitli ortamlarla etkileşime girme hissi veriyor - örneğin, suya girip çıktığınızda sıçrama etkileri.”
ANİMASYONLAR VE ETKİLEŞİMLER
Hytale'de hareketli çift kapıdan rahat bir kabine girme. Ayrıca blokların karmaşık şekillerde canlandırılmasına izin veren sistemler de oluşturduk. Nick ‘Zero’ Drabsch “Bu, sahip olduğumuz bazı teknolojilerden yararlanıyor” diyor. “Örneğin, dünya içinde hareketli bir blok gösterme yeteneği.” “Bir kapı açıldığında, alttaki bloğu“ açılan kapı ”olarak değiştiriyoruz” diye açıklıyor Sıfır. “Sonra, blok modelinde bir animasyon oynayarak oyuncular için bunu görselleştiriyoruz. Aynı sistem, kapalı alanlar, sandıklar, kollar, fenerler ve farklı durumlar arasında canlandıran diğer tüm bloklar için de kullanılıyor. ” Hytale başladığında, modderler kendi blok etkileşimlerini oluşturmak için bu sistemi kullanabilecekler. “Sistem şimdi olduğu gibi, etkileşime girdiğinde durumu değiştiren özel bloklar oluşturmak çok kolay olacak” diyor Zero. “Özel işlevsellik gerektiğinde, etkileşim sistemimiz modderlerin bu daha karmaşık durumları çok fazla uğraşmadan ele almalarına izin verecek.” Hytale’nin blok sistemi, macera modunu oynuyorsanız, kendi dünyanızı inşa ediyorsanız veya bir mini oyun tasarlıyorsanız, sürükleyici ve etkileşimli ortamları desteklemek için tasarlanmıştır.