Selam millet! Bu yazıda, Hytale'in karakter özelleştirme sisteminde yaptığımız bazı gelişmiş iyileştirmeleri keşfedeceğiz - hem oyun içinde hem de oyun boyunca oluşturabileceğiniz karakter aralığını genişleten değişiklikler Hytale'in modifikasyon araçlarının kullanımı ve ayrıca, açıklığa kavuşacak nedenlerden dolayı Hytale'ın atılabilir eşyalarına da bir göz atacağız.
Büyümeye ve ekibimizi oyun geliştirmenin gelişen zorluklarına uyacak şekilde uyarlamaya devam ederken yoğun bir ay daha geçirdik.
Büyümeye ve ekibimizi oyun geliştirmenin gelişen zorluklarına uyacak şekilde uyarlamaya devam ederken yoğun bir ay daha geçirdik.
KARAKTER ÖZELLEŞTİRMESİNDEKİ GELİŞMELER ;
Hytale'deki karakter özelleştirmesi hakkında konuştuğumuzdan beri adil bir şey oldu. Konuyla ilgili önceki blog yazımızda, temel hedeflerimizi ve yaklaşımımızı tanıttık. Hytale karakter özelleştirmesi, oyuncuların çeşitli vücut seçenekleri, saç stilleri ve kıyafet öğeleri arasından seçim yapmalarını sağlar. Kendinizi modern kıyafetlerden kostümlere ve macera modundan ilham alan fantezi kıyafetlerine kadar çeşitli tarzlarda ifade etme yeteneği sağlamaya çalışıyoruz.
Ancak bu görevden bu yana Hytale'nin oyun içi varlıklar için renk varyasyonlarını nasıl ele aldığını gözden geçirdik. Bu, hem kendimiz hem de gelecekteki modderler için oyuncuların kendilerini süslemesi için bir dizi etkileyici seçenek sunmasını çok daha kolay hale getiriyor. Bu blogda, yeni sistemin nasıl çalıştığını açıklayacağız.
Önceden, bir varlık için - bir giysi parçası gibi - yeni bir renk varyasyonu oluşturmak, yepyeni bir doku yaratmak anlamına geliyordu. Örneğin saç renginizi siyahtan maviye değiştirdiğinizde, saç modeline uygulanan tüm dokuyu etkili bir şekilde değiştirdiniz. Bu sistem işlevseldi, ancak oyunculara kaç seçenek sunabileceğimizi sınırlarken, gereken doku miktarını büyük ölçüde şişirdi.
O zamandan beri degrade eşleme adı verilen yeni bir sistem uyguladık. Bu, belirli bir oyun içi varlığı etkili bir şekilde üç bileşene böler:
- Maddenin temel şeklini belirleyen model.
- Oyun motoruna renk varyasyonlarını nereye uygulayacağını söylemek için gri tonlama alanlarını içerebilen doku.
- Paylaşılan bir dosya havuzundan seçilen ve oyuna dokuda belirtilen alana hangi rengin uygulanacağını söyleyen bir renk gradyan dosyası.
Bu görüntüde, gri tonlamalı bir dokuya sahip basit bir tişört tasarımı aldık. Ayrı bir degrade dosyasından alınan renk daha sonra eşlenebilir alana uygulanır ve belirli bir öğe üzerinde tek bir temel dokudan çok çeşitli varyasyonlar oluşturmamızı sağlar.
Bir dokunun belirli bölümlerinin renklerini ayarlamak ve diğerlerini özelleştirilebilir bırakmak mümkündür. Yukarıdaki örnekte, eşofman pantolonu üzerindeki yeşil şerit özelleştirilebilir bir alan iken, pantolonun koyu mavi tonu doku dosyasında sabittir. Dahası, degrade dosyasının özellikleri farklı malzeme türlerini tanımlamak için kullanılabilir: kaba kumaşlardan yüksek kontrastlı metallere ve saç gibi yumuşak dokulara.
Modderler kendi içeriklerini oluştururken bu tekniklerden faydalanabileceklerdir. Hytale Model Maker'da degrade eşlenebilir alanlarla dokular oluşturabilir ve uygulayabilirsiniz. Ayrıca Hytale'in paletine yeni renk şemaları ve malzemeleri tanıtarak ve mevcut öğeler için mevcut seçenek aralığını daha da genişleterek özel degrade haritaları uygulayabileceksiniz.
Amacımız, oyunculara oyunun bir parçası olarak sunduğumuz çok çeşitli görünüm ve stilleri kullanarak kendilerini ifade etmelerini sağlamak - ve daha sonra modelleyicileri bu seti kendi tasarımlarıyla genişletmeleri için güçlendirmek. Gradyan eşleme, oyuncuların kendilerini kişiselleştirmeleri için modifiye edilebilir yeni varlıklar sağlamalarına izin vererek bunu daha da ileri götürür.
Hytale'in sanat ve tasarım stili hakkında özel bir vizyonumuz olsa da, modelleyicileri oyunu yeni yönlere taşımak için sağladığımız araçları kullanmaya teşvik ediyoruz. Aşağıda, sanat ekibi üyesi Stein tarafından kişisel bir proje olarak oluşturulan bazı özel anime esintili kostümlerin bir örneğini görebilirsiniz!
Ekli dosyalar
-
314.5 KB Görüntüleme: 8
Son düzenleme: